Holstebro Turistbureau helt forandret


PRESSEMEDDELELSE

 

Selv på lang afstand kan man se, at der er sket noget nyt med Holstebros turistbureau. Fra at ligge lidt forsigtigt og hengemt ved hovedindgangen til Holstebro Badeland har bureauet nu fået en markant facade med lækre billeder fra Holstebro og omegn. Indenfor er rummet åbnet op for de besøgende og designet i lette lysegrønne farver.

 

I de sidste måneder har håndværkere og designere arbejdet hårdt på at give Holstebro Turistbureau en make-over efter anvisninger af det lokale reklamebureau no matter.

no matter fik til opgave at relancere bureauet men det, der i starten var tænkt som et mindre indretningsprojekt, endte med at blive et totalt forandret bureau.

 

- Vi har længe gået og overvejet, hvordan vi kunne give det et pift, siger chefen for Erhverv og Turisme, Susanne Toftegaard Hansen. – Holstebro Badeland satte et møde op med Jette Lægaard fra no matter i Nupark og hun foreslog os at tænke turist-konceptet på en ny måde.

 

- Jeg blev opfordret til at se på opgaven og blev med det samme overbevist om, at her kunne jeg gøre en forskel, siger Jette Lægaard, som efter mødet blev bedt om at komme med et oplæg.

 

Susanne Toftegaard Hansen og hendes samarbejdspartner Poul Erik Nielsen fra Holstebro Badeland blev enige om at tage handsken op og fandt pengene til at realisere det oplæg, som no matter havde præsenteret. 

 

- Det der slog mig allerførst, var at turistbureauet virkede ret anonymt og lå og gemte sig lidt der midt i badelandet, siger Jette Lægaard, indehaver af no matter. – Overordnet gik mine tanker på at få det gjort tydeligt, at der lå et turistbureau, men også få åbnet bureauet og gjort den indbydende over for de mange turister, som kommer ind i badeland, siger hun.

 

Resultatet er blevet at et stor stykke af facaden i Holstebro Badeland nu er udsmykket med billeder af egnens turistattraktioner og navnet Holstebro Turistbureau fremgår tydeligt ud mod den trafikerede P-plads i Enghaven. Inde i bureauet er der kommet nye møbler og inventar i lysegrønne farver, produceret af den lokale møbelfabrik Rolighed Humania i Herrup. Udenfor ved indgangen er der opstillet betonmøbler, så turister og besøgende kan sætte sig og studere turistbrochurer, mens de nyder en is i det forhåbentligt gode sommervejr.

 

En væsentlig ændring er også, at turistbureauet nu er åbent i hele badelandets åbningstid. Før blev turistbureauet  lukket af med et gitter, når personalet gik hjem. Ændringen betyder at turisterne nu også kan gå ind i bureauet efter lukketid, f.eks. i weekenden, og hente de brochurer, som de har brug.

 

- Vi er rigtig glade for resultatet og fortryder ikke et sekund at vi lyttede til Jette, siger Susanne Toftegaard-Hansen. Folkene fra turistbureauet og Holstebro Badeland har samarbejdet tæt med no matter om projektet. Et samarbejde som alle betegner som spændende og konstruktivt. For Jette Lægaard har det været vigtigt at inddrage personalet, så det blev en løsning som alle – ikke kun gæsterne – kunne føle sig hjemme i.

 

Jette Lægaard er også tilfreds med det der er kommet ud af opgaven. Dels fordi hun kan mærke at  personalet er glad for det redesignede bureau, men også fordi det er lykkedes at gøre det hele mere åbent og indbydende. 

 

- Det har været en rigtig spændende og anderledes udfordring, og helt anderledes fra hvad jeg normalt arbejder med, siger hun. 

 

Til daglig arbejder no matter mest med udvikling af websites, tryksager og reklamekampagner, men arbejdet med turistbureauet har givet indehaveren lyst til mere af denne slags. 

 

- Opgaven med turistbureauet ligger i virkeligheden ret tæt op af det at lave reklame, bare med en ekstra dimension, siger Jette Lægaard. - Begge dele handler om at skabe et udtryk.

 

Se flere billeder fra Holstebro Turistbureau her

 

no matter   .   Nupark 51   .   7500 Holstebro    .  tlf. 2532 2505   .   info@nomatter.dk